איך לשמור על האיזון הנפשי בזמני לחץ - Looky | בלוג הכרויות ואהבה Looky
עמוד הבית » פיתוי וטיפים לשיפור אישי

איך לשמור על האיזון הנפשי בזמני לחץ?

פורסם ביום 26.08.2018 בשעה 14:05 מאת צוות האתר אין תגובות

מצבי לחץ מהווים כמעט חלק בלתי נפרד מהחיים במאה העשרים ואחת - הציפיות והדרישות לעמוד בציפיות של החברה מאתנו, ושלנו מעצמנו, הרצון להספיק הכול וכמה שיותר מהר, מביא אותנו להתמודד לא אחת עם מצבי לחץ ברמות שונות. מצבי לחץ עלולים להוציא אותנו מאיזון, לגרום לנו להימנע מלבצע פעולות כאלו ואחרות, או לבצע את הפעולות אך בצורה שאיננה משביעה רצון.

תקופות לחוצות, מהוות חלק בלתי נפרד מהחיים, אבל יישום של שיטות שונות לשיפור איכות החיים לאיזון ורוגע, יכול ללא כל ספק להפחית הן תדירות הלחצים והן את רמתם – ולכן, מומלץ לבחור בדרכים אשר עובדות בשבילכם ומרגיעות אתכם.

מכיוון שמצבים אלו מלבד העובדה שהם לא נעימים, הם גם עלולים לפגוע לנו ברמת החיים, להלן מספר פעולות בהן נוכל לנקוט על מנת לשמור על האיזון הנפשי גם בזמני לחץ:

זיהוי מצב הלחץ

הדבר הראשון שצריך לעשות, זה ללמוד לזהות את מצב הלחץ כשהוא מגיע, המודעות למצב זה תאפשר לנו להתמודד אתו בצורה הטובה ביותר – ולו מתוך ההיכרות שלנו עם עצמנו והבנה שמצב לחץ הוא מצב זמני שבדיוק כפי שהוא בא, הוא גם עובר.

התמקדות בדברים הטובים

מצבי לחץ מלווים במקרים רבים בתחושות שאנחנו לא מספיק טובים, תחושה של חוסר מסוגלות ואפילו תחושה של כישלון ממשי. אחת הדרכים אשר בכוחן לסייע לנו לצאת מהמצב הזה, היא התמקדות בדברים הטובים, הן בדברים שקיימים אצלנו כבני אדם והן אלו שבחיינו – ההבנה שלא הכול "שחור" כפי שיכול להיראות לנו במצבי לחץ, תאפשר לנו לקחת את הסיטואציה בפרופורציה ולהתגבר על אותו הלחץ.

סיוע חיצוני

סיוע חיצוני יכול להיות מאדם קרוב, מאיש מקצוע, או אפילו מחפץ. ברגע שאנו מזהים שאנו במצב לחץ, נוכל לדוגמא לקבוע שנתקשר לאדם קרוב שיודע להרגיע אותנו, שנקבע פגישה עם איש מקצוע שיכול לתת לנו כלים להתגבר, או אפילו נעשה שימוש בחפץ מסוים שעוזר לנו להירגע – לדוגמא, תמונה של הילדים, מילים של שיר שמעודד אותנו, חפץ עם ערך סנטימנטלי ועוד..

שימוש בטכניקות הרפיה

ישנן טכניקות שונות להרפיה גופנית, אשר בכוחן לסייע בחיזוק הרוגע והשלווה, התגברות על מצבי לחץ, ותחושה שהנה אנו מחזירים לעצמנו את השליטה בחיים. חשוב לציין שישנן מספר טכניקות שכאלו, וכדאי להתמקד באחת או שתיים שנראות לנו כמתאימות ויעילות יותר ולהשתמש בהן בכל פעם שאנו מזהים שאנו נמצאים במצבי לחץ או בתקופות לחוצות במיוחד.

פעילות גופנית

פעילות גופנית טובה לא רק לגוף, אלא גם לנפש. ולכן, בכדי להשתחרר ממצבי לחץ, מומלץ להתחיל ולעסוק בפעילות גופנית – כמובן, ההמלצה לבחור בפעילות גופנית שאתם מתחברים אליה ונהנים ממנה – כך שתעסקו בה לא רק לצורך פונקציונאלי של הפחתת לחץ, אלא גם בשביל הכיף.

הוסף תגובה !

באפשרותך להגיב או לשלוח טראקבק מאתרך. באפשרותך גם להירשם ולקבל עדכונים באמצעות RSS.

תגיות HTML מורשות לשימוש:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

הבלוג תומך בצלמיות. באפשרותך להירשם באתר Gravatar.